رزالین

همفکری- همدلی- همکاری

بایست : برای در یك خط قرار دادن پنجه پاهای كلیه نفرات فرمان داده می شود .

" افراد بایست "

با این فرمان هر نفر سرش را پایین می اندازد و با حركت ریز و تند به جلو یا عقب ، پنجه پاهای خودرا با نفر سمت راست در یك خط قرار می دهد و به همین حالت می ماند تا نفر سمت راست وی سر را با شتاب به بالا ببرد سپس او هم بلافاصله همین حركت را تكرار می كند .

 

 

 

بدو بایست : اگر افراد رسد یك مربی پراكنده باشند ، قبل از فرمان بالا ، فرمان " بدو ،  بایست "صادر می شود .

مربی برای اجرای این فرمان ، جای اولین فرد یا اولین صف را تعیین می كند . بعد فرمان" بدو، بایست" می دهد .

افراد بلافاصله از جای خود حركت می كنند و پشت نفر اول یا صف اول قرار می گیرند .

اگر تعداد صف ها بیش از یك صف باشد فاصله هر صف از صف جلویی خود باید به اندازه یك دست كشیده باشد .

بعد از فرمان  " بدو، بایست" و"افراد ، بایست" نوبت فرمان "از جلو ، نظام " است .

شما پیش از این با فرمان از جلو نظام آشنا شده اید ، آیا می توانید بگویید فرمان" افراد ، بایست" و" از جلو، نظام" چه تفاوتهایی با هم دارند ؟

از راست نظام : برای این كه افراد كاملا حالت نظامی بگیرند و استوار بایستند باید فرمان "خبردار" صادر شود ، اما چون ممكن است هنوز افراد در یك صف مستقیم و منظم قرار نگرفته باشند ، پیش از فرمان "خبر دار " ، فرمان     "از راست نظام"  صادر می شود .

   با این فرمان ، همه ( به جزء گروه اول كه كسی در سمت راستشان قرار نگرفته ) سر خود را به سمت راست بر می گردانند ، چانه را اندكی بالا می گیرند و گوش راست را كمی بالاتر از گوش چپ قرار می دهند و زیر چشمی حالت ایستادن خود را بررسی می كنند .

با صدور فرمان  "خبردار"  سرها یكباره با شتاب به جلو بر می گردد .

قبلا با فرمان خبردار آشنا شده اید .

پس از فرمان خبردار ، نوبت فرمان " آزاد "  است .

آزاد : فرمانی است برای تغییر حالت دادن خبردار .

با این فرمان ، افراد پای چپ خود را به سرعت از زمین بلند می كنند و با یك ضربه محكم و به اندازه پهنای شانه به سمت چپ می كوبند ، به طوری كه پنجه هر دو پای هر نفر در یك امتداد قرار گیرد .

هم زمان با این حركت با دست چپ ، مچ دست راست را گرفته و هر دو دست به طور كشیده در پشت و انتهای ستون فقرات قرار می گیرند .

در حالت آزاد مانند حالت خبردار ، افراد بنا بر تغییر سمت باید حركت  بكنند .

در تمام این حركات اگر چه فرد به تنهایی عمل می كند ، اما هماهنگی خاصی با سایر افراد هم گروه خود دارد .

به چپ چپ

تغییر سمت 90 درجه است به طرف چپ ، این فرمان از دو جزء به شرح زیر تشكیل شده است :

جزء یكم : نفر روی پاشنه پای چپ و پنجه پای راست به كمك حركات سریع شانه ها به اندازه 90 درجه به سمت چپ می چرخد ، در حالی كه بدن كاملا راست ، دست ها به بدن چسبیده و كشیده ، سر بالا ، پای راست كشیده و پاشنه متمایل به خارج است .

جزء دوم :پس از انجام  گردش و مكث لازم،پای راست بدون آنكه خم شود از كوتاه ترین راه به پای چپ می چسبد

 

 به راست راست

90 درجه تغییر است به سمت راست ؛ این فرمان در دو جزء به شرح زیر اجرا می شود :

جزء یكم : نفر روی پاشنه راست و پنجه پای چپ به كمك حركت سریع شانه ها به اندازه 90 درجه به سمت راست می چرخد .

وضعیت كلی بدن باید مانند حركت به چپ چپ باشد .

جزء دوم : پس از انجام گردش و مكث لازم ، پای چپ بدون آن كه  خم شود از كوتاه ترین راه به پای راست می چسبد .

عقب گرد

تغییر سمت 180 درجه ای است از طرف چپ ، این فرمان در دو جزء به شرح زیر اجراء می شود :

جزء یكم : نفر روی پاشنه چپ و پنجة پای راست به كمك حركت سریع شانه ها به اندازه 180 درجه به سمت چپ می چرخد ، در حالی كه بدن كاملاً  راست ، دستها  كاملاً كشیده ، سر، بالا و زانوی پای راست در گودی پای چپ قرار می گیرد .

جزء دوم : پس از انجام گردش و مكث لازم ، پای راست از كوتاهترین راه با ضربه به پاشنه پای چپ می چسبد . جزئیات عقب گرد همانند فرمان به چپ چپ است ، با این تفاوت كه به جای 90 درجه ، 180 درجه از چپ باید چرخید .

 

 

فرمان آزاد

پس از فرمان خبردار این فرمان كه توسط مربی داده می شود ، اعضاء می بایست پای چپ را به اندازة عرض شانه باز كرده و با دست راست ، مچ دست چپ را از پشت بدن بگیرند .

به جای خود

فرمانی است برای برگشت به حالت صحیح ایستادن در مكان اولیه.

حركت از نو

با این فرمان ، افراد دوباره همان وضعیت فرمان قبلی  را اتخاذ می كنند .

در جا زدن

منظور از درجا زدن ، حفظ آهنگ و فاصلة مسافت و گرفتن نظام است .  این فرمان به دو صورت (درجاقدم رو ) و (درجا) فرمان داده می شود .

    با فرمان در جا قدم رو ، نخست پای چپ از زانو شكسته و از پشت بالا آمده تا پاشنه تقریباً در خط نشیمن قرار می گیرد . سپس با ضربه به جای نخستین كوبیده می شود بلافاصله پای راست نیز همین كار را انجام می دهد .

   به همین ترتیب ، پاها با آهنگ قدم متناوباً بلند شده و پائین می آید ، دست راست  هم همزمان با پای چپ و تا خط شانه نفر جلو و موازی با زمین بالا آمده و دست چپ كشیده و مشت می شود .

    همه این حركات را افراد به تنهایی می آموزند تا وقتی در رسد و گروه قرار می گیرند ، بتوانند هماهنگ با بقیه عمل كنند . یعنی "حركات اجتماعی" منظم داشته باشند .

    مثلا با شنیدن فرمان "به چپ چپ " همه افراد یكباره و هم زمان روی پنجه پای راست و پاشنه پای چپ می چرخند و آنگاه پاشنه پای راست خود را هم زمان و با ضربه به پای چپ  می كوبند .

    در اجرای فرمان  "به راست راست "  نیز همه افراد یكباره و همزمان روی پنجه پای چپ و پاشنه پای راست می چرخند و سپس پاشنه پای چپ خود را با هم و با ضربه به پاشنه پای راست می كوبند .

    در فرمان " عقب گرد " نیز همه اعضاء روی پنجه پای راست و پاشنه پای چپ می چرخند و پای راست خود را با ضربه به پای چپ می چسبانند .

    تفاوت این حركت با حركت به چپ چپ ، فقط در مقدار  چرخش است .

در فرمان به چپ چپ افراد فقط 90 درجه به چپ می چرخند ولی در فرمان عقب گرد ، مقدار چرخش 180 درجه است .

بقیه حركاتی را هم كه قبلاً آنها را بصورت انفرادی آموخته اید ، برای این است كه در جمع به صورت یكباره و همزمان به آنها عمل كنید تا نظم و هماهنگی لازم در حركات گروهی پدید آید .

 

فرمان قدم رو بصورت رژه

    این فرمان برای انجام رژه داده می شود ، كه ابتدا پای چپ و دست راست كشیده شود بطوریكه پای چپ با سطح زمین زاویه ای حدود 90 درجه تشكیل داده و دست راست نیز در جلوی بدن مانند فرمان از جلو نظام قرار بگیرد .



 


[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:,

] [ 7:39 ] [ رعنا ودوستان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،