رزالین

همفکری- همدلی- همکاری

 

 

گارد پرچم

گارد پرچم از سه یا پنج عضو كه آشنا به فرامین نظام جمع می باشند تشكیل می شود. محل ایستادن گارد پرچم حداقل با فاصله بین 10 تا 15 قدم مقابل میله پرچم است. به طوری كه نفر بالا برنده پرچم، دقیقاً در یك خط، مقابل پایه پرچم قرار می گیرد.

شیوه های استقرار گارد پرچم

الف) گارد پرچم 3 نفره: دو نفر با فاصله دو قدم در كنار هم و نفر وسط (بالا برنده پرچم) یك قدم جلو قرار می گیرد.

ب) گارد پرچم 5 نفره: نفر بالا برنده پرچم در وسط دو صف دو نفره به فاصله یك قدم با دو نفر عقب و یك قدم فاصله با نفر جلو قرار می گیرد. دو صف از كنار و جلو به فاصله دو قدم از هم دیگر استقرار پیدا می كنند.

متن فرمان گارد پرچم و شیوه اجرا: فرمانده میدان جهت صدور فرامین در جایگاه و در مقابل گارد پرچم قرار می گیرد و به ترتیب زیر فرمان اجرا می شود .

1-گارد پرچم به جای خود (افراد گارد به حالت خبر دار می ایستند)

2- گارد پرچم جهت برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، قدم رو (افراد به حالت قدم رو با شمارش و ضربه پای چپ همراه طبل بزرگ و پای راست بدون طبل بزرگ به طرف پرچم حركت می كنند. )

3- گارد پرچم ، ایست (همگی با این فرمان می ایستند)

نكته: فرمان ایست موقعی كه نفرات صف اول در گارد پرچم پنج نفره به دو قدمی میله پرچم و در گارد پرچم سه نفره ، نفر اول به سه قدمی میله پرچم رسید زیر پای راست صادر می شود كه نفرات بلافاصله پای چپ خود را به جلو انداخته و پای راست خود را كنار پای چپ می چسبانند

4-نفر به پرچم، پیش (نفر وسط بالا برنده پرچم به حالت قدم رو اول پای چپ و دوم پای راست و سوم پای چپ خود را محكم به زمین می كوبد و سپس روی زانوی پای چپ خم شده و روی پاشنه پای راست می نشیند و پرچم را می بوسد  و سپس بلند شده و حالت خبردار ایستاده و طناب پرچم را می گیرد و آماده بالا بردن آن همزمان با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران می شود.

5-فرمانده میدان فرمان می دهد: دانش آموزان / اردو/ گروه ، هماهنگ و هم صدا با سرود جمهوری اسلامی ایران به سرود . در اینجا به همراه موسیقی سرود و اجرای سرود توسط افراد، نفر بالا برنده پرچم، آهسته پرچم را بالا می برد تا به بالاترین نقطه خود برسد. سپس فرمانده میدان می گوید برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تكبیر كه همه اعضا با صدای بلند می گویند الله اكبر پاینده رهبر

نكته: هنگام برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران كلیه افراد گارد پرچم و همچنین مربی گروه و افرادی كه خارج از گروه (صف) و دارای لباس تشكیلات هستند سلام سازمانی می دهند.

6-فرمانده میدان فرمان قرائت سوگند پرچم جمهوری اسلامی ایران را صادر می كند و سوگند پرچم قرائت می گردد.



متن سوگند پرچم جمهوری اسلامی ایران


متن ، كه توسط نفر بیان كننده اجرا می شود.

بسم ا... الرحمن الرحیم

من + به این پرچم مقدس+ كه مظهر استقلال + میهن اسلامی من است + سوگند یاد می كنم + كه با نثار خون خود + از میهن عزیز ایران+ دفاع نمایم + و برای آبادانی و سربلندی آن + كوشا باشم.

اعضای گروه: صلوات می فرستند

7- فرمانده میدان فرمان قرائت میثاق سازمانی  را صادر می كند و میثاق سازمانی  قرائت می گردد.



قول (سوگند ، میثاق)

متن ، كه توسط نفر بیان كننده اجرا می شود

بسم ا... الرحمن الرحیم

من + در پیشگاه الهی + پیمان می بندم : كه وظیفه ام را نسبت به دستورات الهی + انجام داده+ مقررات و اصول+ تشكیلات دانش آموزی را+ كه برگرفته از + نظام مقدس جمهوری اسلامی است + رعایت نمایم.

همیشه + با همفكری+ همدلی و همكاری + در جهت حفظ و آبادی+ میهن سرفرازم+ تحت امر ولایت فقیه+ تلاش نمایم.

تن خود را توانا + خرد خود را بیدار + و روح خود را پاك نگهدارم

اعضای گروه: صلوات می فرستند

 

نكته: هنگام قرائت سوگند پرچم و میثاق سازمانی همه اعضای تشكیلات پیشتازان و فرزانگان (با لباس و بدون لباس تشكیلاتی ) باید علامت تشكیلاتی بدهند.

8- بعد از اتمام قرائت سوگند پرچم فرمانده میدان فرمان می دهد. نفر به جای قبلی خود (نفر بالا برنده پرچم عقب گرد كرده با قدم رو به جای اول خود می رود و سپس به طرف پرچم عقب گرد می كند. )

9-گارد پرچم، عقب گرد (افراد گارد همگی عقب گرد می كنند)

10-گارد پرچم به سمت جایگاه قبلی خود، بدو رو (در این حالت افراد گارد به حالت بدو رو به پشت صفوف رفته و در انتهای گروه خود می ایستند)


[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:,

] [ 22:48 ] [ رعنا ودوستان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،