رزالین

همفکری- همدلی- همکاری

گاهي در اردو لازم است 2 چوب را با طناب به­هم ببنديد. در اينجا لازم است گذشته از آشنابودن با انواع گره­ها بستن­ها با طناب را نيز فراگرفته باشيد.

بستن دو چوب عمود برهم؛ابتدا يك گره شكاف دار در محل تقاطع دو چوب البته به دور چوبي كه بطور عمودي روبروي شما قرار گرفته ببنديد.

براي اينكه گره كاملا زيبا و صحيح زده شود انتهاي كوتاه طناب را به دور طناب اصلي پيچانيد و مطابق شكل (1) طناب را از روي چوبي كه بطور افقي در مقابل شما قرار گرفته عبور داده و از زير چوب عمودي و روي چوب افقي و مجددا از زير چوب عمودي رد كرده و چندين مرتبه اين عمل را تكرار كنيد.

سپس سه يا چهار بار هم طناب را بين دو چوب افقي و عمودي بگردانيد تا گره شما بخوبي مهار شود. در پايان يا گره شكاف دار چوب بندي شما تكميل مي شود.

بستن دو چوب مايل بر يكديگر؛ اين چوب به گره كنده كش كه به دو سر هر چوب بسته مي شود آغاز و پس از اينكه چندين بار طناب به دور هر چوب كه مايل بر يكديگرند پيچيده شد، همين عمل در در جهت مخالف انجام مي دهيم. سپس انتهاي طناب را براي مهار كردن به دور طناب هايي كه بين دو چوب پيچيده شده چندين بار گردش داده و با گره كنده كش كار چوب بندي را خاتمه مي دهيم.

در شکل از چپ به راست ابتدا بستن 2 چوب به شکل صليب را به­هم مي­بينيد، در اين شيوه از بستن ابتدا چوب افقي را برروي چوب عمودي ثابت کرده و  سپس طناب را به­ صورت دايره­وار به دو چوب­ها ببنديد تا محکم شوند. در آخر انتهاي طناب را در زير ساير طناب­ها گم کنيد و مراقب باشيد تا بست شل نشود.

در شکل دوم به­خوبي مشاهده مي­کنيد که طناب ابتدا به­صورت عودي و سپس ضربدري و در انتها به­صورت چرخشي دو طناب را به­هم محکم کرده است.

در شکل سوم 2 تيرچوبي را مي­بينيد که به­صورت موازي به­هم بسته شده­اند اين نوع بست بيشتر براي ساخت پل يا کشتي­هاي کوچک و ساده استفاده مي­شود.

  چند نمونه از وسايل با استفاده از  چوب و طناب

1- كَلَك   2- ميله پرچم  3- جا حوله اي  4- سه پايه نقاشي،‌سه پايه شكار
5- صندلي نيمكت    6- ميزنهارخوري    7- اجاق شكاري     8- اجاق صحرايي


[ شنبه 28 دی 1392برچسب:,

] [ 18:31 ] [ رعنا ودوستان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،