رزالین

همفکری- همدلی- همکاری

- ادب و خوش خلقی :

    یك پیشتاز و فرزانه به بزرگترها احترام می گذارد و در همه حال ادب را  رعایت  می كند و با روش های پسندیده با دیگران نشست و برخاست می كند . او در گفتار و كردار بسیار مودب است و رعایت ادب و حیا را می نماید و از انجام كار و یا گفتن سخنی كه موجب ملامت شود ، شدیدا پرهیز می كند .

2- راستی و درستی :

    پیشتازان و فرزانگان در راست گویی و درست كرداری نیز پیشتاز هستند . گفتارشان همیشه راست و صحیح و كردار و اعمالشان درست و دقیق است .

3- یاری و مهربانی:

    پیشتاز و فرزانه همیشه و همه روز سعی در انجام كارهای خوب دارد و خود را یاور و مددكار دیگران می داند و به اطرافیان و دوستان و حتی افرادی را هم كه نمی شناسد اگر نیاز به كمك داشته باشند ، یاری می كند .

4- دوستی با طبیعت :

    پیشتاز و فرزانه همیشه دوستدار طبیعت می باشد و در حفظ و پاكیزگی محیط اطراف ، پارك ها ، جنگلها و كوهستان و ... كوشش می نماید .

5- دیانت و معنویت :

    یك پیشتاز و فرزانه در عین حالی كه با نشاط ، پرشور و شاداب است ، اهل پاكی و پارسایی و دینداری است و برنامه زندگی خود را بر اساس خدا محوری و دین باوری بنا كرده و بر مبنای اصول الهی عمل می كند .

6- نظم پذیری و قانون مداری :

    یك پیشتاز و فرزانه باید در همه امور منظم بوده و انظباط را سرلوحه تمام كارهای خود قرار دهد . هم چنین در همه حال نسبت به رعایت قانون و قانون مداری اهتمام ورزد .

7- میهن دوستی :

    پیشتازان و فرزانگان چون از فرزندان با ایمان این آب و خاك هستند ، كشور و میهن اسلامی خود را دوست دارند و به آن عشق می ورزند و در جهت آبادانی و سرسبزی آن می كوشند و در حفظ و نگهداری آن جانبازی می كنند .

8- تلاش و صرفه جویی :

    تلاش و صرفه جویی یكی از كارهایی است كه یك پیشتاز و فرزانه باید در همه امور خود در نظر داشته  و آن را رعایت نماید . پیشتاز و فرزانه می داند كه صرفه جویی ، كم مصرف كردن نیست ، بلكه به معنی درست مصرف كردن می باشد .

9- شجاعت و دلیری :

    پیشتاز و فرزانه در برابر دشواریها ، حوادث سخت و ناملایمات شجاعانه می ایستد و محكم و استوار مقاومت می كند

10- عدل و انصاف :

    پیشتاز و فرزانه همیشه و در همه حال و برای همه كس عدالت را رعایت نموده و در رفتار و گفتارش منصفانه عمل می نماید ، چرا كه همیشه خدا را در نظر داشته و خود را در محضر خدا می بیند . بنا براین رعایت عدل و انصاف را بر خود ضروری می داند .

11- مسئولیت پذیری و مشاركت جویی :

    پیشتاز و فرزانه همیشه در انجام وظایفی كه به عهده اش می باشد ، احساس مسئولیت نموده و آن را به نحو احسن انجام می دهد ، چرا كه او باید در تعهد و وظیفه شناسی ، الگوی مناسبی برای دیگران باشد و انجام این فعالیت ها را وظیفه انسانی خود می داند  و در اموری كه مربوط به ایشان می باشد ، مشاركت می نماید .

12- تدبیر و تفكر :


[ جمعه 27 دی 1392برچسب:,

] [ 7:9 ] [ رعنا ودوستان ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،